7 Ocak 2013 Pazartesi

Yumurta mı tavuktan çıkar? Tavuk mu yumurtadan?

Ezeli bir tartışma konusudur... Ancak siz şimdi merak ediyorsunuzdur,bunu nereye bağlayacak diye. Bunun en popüler örneği "Mankenden, şarkıcıdan oyuncu olur mu?" polemiğidir... bence hala da çözülememiştir. Popüler olanı bu olmasına rağmen, her meslek için bence aynı tartışma var,şahit çok zaman oluyoruz... belki de müdahili.
 Üniversite diplomalı bir "hazır giyim öğretmeni"; sertifika sahibi bir spor antrenörü olarak bazen  tartışmanın bu yanında bazen öteki yanında olmak durumunda kalıyorum... ne yaman bir çelişki anlatamam. "Diploma aldım ,bu işin öğretmeniyim" diyorsun,önce önyargıyı aşamıyorsun... İnsanlarımız hala bu hazır giyim işinin vardığı noktaları kabullenemeyip,"dikiş-nakış hocası mı?" diye sorarak kendince karşısındakini basite indirgediğini, orda bitirdiğini düşünüyor. Ne acı... Ardına da "ben de dikiş biliyorum, ohooo eskiden neler dikerdim. anlıyorum yani"yi bağlamıyor mu?! Sokaktan geçen on kadından dokuzu dikiş biliyor... ve sizin profesyonelce yaptıklarınızı sadece gittiği üç aylık kusta gördüğü bilgiyle eleştirebiliyor... büyük cesaret. Ondört onbeş senedir bu işin azçok içinde olan biri olarak, bukadar kesin cümleler hala kuramıyorum eleştirirken... Tabi diploma herşey de değil, bu da bir gerçek.Ben kendimi baz alarak anlattım biraz öncekileri. Çünkü gerçekten ruhu hayal etmekten, tasarlamaktan uzak bir çok insan da bitirebiliyor bizim bölümümüzü.
Ve dediğim gibi Besyo bitirmemiş, ama sertifika sahibi bir antrenörüm. yaklaşık beş yaşımdan beri ciddi anlamda sporun içindeyim. Uğraştığım hiçbir branşı laylaylom yapmadım. Kendimi sadece fiziki olarak güçlendirmedim, aynı zamanda bilgi anlamında da güçlendirdim. Ancak algıya baktığınız zaman insanlar eleman ararken sizin tecrübenize, içinizin doluluğuna bakmıyor... çok ilginç. Mesela gidiyorsunuz görüşmeye," Biz Besyo mezunu arıyoruz" deyip kesip atıyor. Ozaman federasyonlar ya bu belgeleri vermeyecek ya da bu çelişkiyi giderecek bir çalışma yapacak... Spor geçmişi olarak Besyoya giren arkadaşlara sözüm yok;ancak ilk defa Besyoya girmeyi düşününce sporla tanışanların da o okula girdiğini ve mezun olduğunu çok gördük,kimse kusura bakmasın...
Aslında bundan çıkan sonuç bana göre,insan ne aldığı diplomaya ne de yıl olarak o branşta geçirdiği yıla fazla güvenmemeli... oyılları bomboş da geçirmiş olabilir. Önemli olan gelişmek,geliştirmek,günceli takip etmek... en önemlisi samimiyet. İşte o kadar! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder